Wat een gezellige dag was het afgelopen dinsdag 11 november! De peuters van De Berendijk vierden Sint-Maarten, en dat deden ze niet zomaar: eerst brachten ze in de ochtend een bezoek aan verzorgingshuis Eigen Haard in Zwanenburg, en ’s middags liepen ze met hun mooie lampionnen langs de huizen in de buurt.
De afgelopen weken waren de kinderen al druk bezig met de voorbereidingen. Er werd volop geknutseld: met verf, lijm en gekleurd papier maakten de kinderen hun eigen lampion. Natuurlijk werd er ook flink geoefend met de bekende Sint-Maartenliedjes. De peuters zongen uit volle borst de liedjes mee.
’s Ochtends was het eindelijk zover: de kinderen liepen samen met de pedagogisch professionals naar verzorgingshuis Eigen Haard. Daar werden ze al opgewacht door een groep bewoners die zichtbaar genoten van al die blije gezichten. De peuters zongen verschillende liedjes en kregen tussendoor een groot applaus. De kinderen liepen tussen de bewoners en kregen een snoepje, sommige bewoners aten vrolijk een snoepje mee, dat was zó leuk om te zien! Na afloop kregen de kinderen een verassing van Eigen Haard, en iedereen ging met een blij gevoel weer terug naar De Berendijk.


Aan het einde van de middag was het tijd voor ronde twee: Sint-Maarten lopen in de buurt! Met hun lampionnen in de hand liepen de kinderen vol trots samen met de pedagogisch professionals en een paar ouders de straat in. Een aantal kinderen van onze bso liepen mee om de peuters te helpen, extra gezellig en ook voor hun was er een snoepje. De peuters zongen bij verschillende huizen voor de buurtbewoners. De kinderen vonden het geweldig.
De dag zat vol met leuke momenten. Er werd veel gelachen, gezongen en gekletst. Voor de peuters was het een groot avontuur: lampion vasthouden, netjes meelopen, zingen, snoepje aannemen, en dan weer door naar het volgende huis.
Moe maar voldaan gingen onze kleine lopers aan het eind van de dag naar huis, met lampion, snoepjes én een grote glimlach. Wat een topdag!




